• Telefon

    (+48) 600 628 816

  • Godziny otwarcia

    Pon - Pt 08:00-16:00

Bezpieczeństwo behawioralne BBS

Unikalny program szkolenia w języku polskim.

Bezpieczeństwo Behawioralne / BBS /

Polskie i międzynarodowe doświadczenia w kształtowaniu bezpiecznych postaw w organizacji. Proponujemy szkolenia jedniodniowe, dwudniowe oraz wdrażanie systemu w organizacji.

 

Bezpieczeństwo Behawioralne BBS

System Bezpieczeństwa Behawioralnego /BBS/ jest najbardziej popularnym i sprawdzonym sposobem na świecie, z którego korzystają największe firmy. Sukces tego systemu, opiera się na połączeniu i wdrożeniu wniosków, osiągniętych w praktycznym działaniu oraz naukowych obserwacji. Oparte są na polskim i międzynarodowym doświadczeniu oraz najwyższych standardach w zarządzaniu Kulturą Bezpieczeństwa, prezentowane przez najlepsze organizacje HSE na świecie.

Cel szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy uzyskają odpowiedz, czym jest BBS, na czym bazuje oraz poznają podstawy teoretyczne i praktyczne zagadnień dotyczących wdrażania systemu.

  • Trudności i błędy, podczas wprowadzania systemu.
  • Główne elementy udanego systemu BBS.
  • Zasady skutecznej komunikacji.
  • Opór na zmiany.
  • Sposoby zaangażowania kierownictwa.
  • Różnice w funkcjonowaniu systemów w Europie zachodniej i Polsce.
  • Podzielimy się doświadczeniem w wprowadzaniu systemów Bezpieczeństwa Behawioralnego, które zakończyły się sukcesem.

Program szkolenia

Program przedstawia informacje o wdrażaniu systemu bezpieczeństwa behawioralnego w środowiskach pracy. Oparty jest na znajomości specyfiki polskiego rynku pracy, mentalności, podejścia do pracy i motywacji polskich pracowników, a także sposobów wpływania na zmiany ich zachowań.

  • Najnowszy i najbardziej profesjonalny system, kształtowania bezpiecznych zachowań.
  • Zmienia , angażuje i buduje potrzebę zmiany wśród pracowników.
  • Eliminuje zachowania niebezpieczne prowadzące do wypadków czy urazów.
  • Opiera się na praktyce, doświadczeniu i naukowym podejściu do problemu.
  • Sprawdzony w wielu firmach na całym świeci.
  • Prezentuje różne ciekawostki dotyczące systemu BBS.
  • Przedstawia międzynarodowe doświadczenie.

I dzień szkolenia

Behawioralne zarządzanie

Historia

•Studium przypadku i badania naukowe

•Trzy aspekty modelu BBS

Co to jest BBS

•Teoria i praktyka BBS

•Realizacja procesu wdrażania BBS

•Co to jest interwencja BBS

Główne elementy udanego BBS (model ABC)

•Techniki interwencji

•Przykłady interwencji behawioralnej - budowa połączonej interwencji, bodziec i konsekwencja

Wzmocnienie, feedback i konsekwencje, wpływ przywództwa

•Informacja zwrotna, feedback

•Opór na zmiany - omówienie powodów, ale także sposoby jak sobie radzić z oporem i zmieniać postawy

•Zaangażowanie pracownika - wskazówki i etap

Skuteczna komunikacja - o co, jak i kiedy zapytać?, w jaki sposób poprawić komunikację?, jak uzyskać skuteczną informację zwrotną?

•Prowadzenie rozmowy

•Skargi, krytyka i pytania

•Skuteczna komunikacja i style

Case study

•Autentyczne doświadczenia praktyczne

 

II dzień szkolenia

Prowadzenie szkoleń HSE - elementy BBS

Przygotowanie i planowanie warsztatów dla pracowników i audytorów.

  • Przygotowanie pracowników do wdrożenia projektu BBS- informacja, szkolenia, konsultacje dotyczące wdrożenia projektu
  • Metodyka i organizacja dobrego szkolenia
  • Otwartość i przyjmowanie informacji zwrotnej
  • Wybór i przygotowanie audytorów/obserwatorów
  • Zasady raportowania i analiza raportów
  • Techniki i warunki organizacyjne dobrych ćwiczeń / szkolenia
  • Utrwalanie efektów szkolenia - komunikacja wewnątrzzakładowa

Wykorzystanie metod coachingowych we wdrażaniu i prowadzeniu audytów behawioralnych oraz podejmowaniu interwencji bezpieczeństwa.

  • Wprowadzenie do coachingu - podstawowe informacje i naukowe podstawy coachingu, wykorzystanie w zarządzaniu bezpieczeństwem pracy

Prowadzenie rozmowy i słuchanie oraz umiejętność zadawania pytań.

  • Poznanie efektywnych metod pracy z ludźmi (obserwacja - rozmowa - określanie celów - pozytywny feedback)
  • Przykłady z obszaru komunikacji BBS

Ćwiczenia praktyczne w grupach i indywidualnie

Metody prowadzenia spotkania

Warsztatowa, interaktywna forma zajęć.

Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, omówienie kazusów opartych na autentycznych problemach i zdarzeniach z wykorzystaniem praktycznych przykładów. Umiejętnie połączona klasyczna formuła wykładu z elementami warsztatu nad poszczególnymi zagadnieniami będącymi jego przedmiotem. Uczestnicy są angażowani do zadawania pytań, prowadzenia dyskusji oraz wymiany poglądów

ZAPTYAJ o szczegółowy plan szkolenia.

 

 

logo krzywe przycięte

Kontakt dla Klientów

  Jennet Arshimova

Telefon

    +48 785 330 705

(English and Polish speaking)

 

Robert Tracz

Telefon

 +48 696 991 881

(Polish and English speaking)

 

Andrzej Buszka

Email

biuro@newhse.pl

(Polish speaking)

Telefon

+48 600 628 816